نماشویی ساختمان با طناب
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

با رشد شهرها و صنعت، آلودگی های محیطی زیاد شده است و همین امر موجب آلودگی نمای ساختمان ها می شود. آلودگی هوا و ذرات گرد وغبار موجود در هوا بر نمای ساختمان ها می نشیند و آن ها را کثیف و آلوده می کند. آلوده بودن نمای ساختمان ها ظاهر خوشایندی ندارد و باعث کاهش زیایی شهرها می شود. یکی دیگر از معایب آلودگی نمای ساختمان ها، از بین رفتن نمای ساختمان می شود. با نماشویی و شستشوی نمای ساختمان ها می توان از این اتفاق جلوگیری شود. عملیات شستشوی نما با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از بهترین روش ها برای نماشویی، استفاده از طناب یا راپل است. در ادامه به بررسی این روش برای شستشوی نما می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز شستشوی نما با راپل

شستشوی نما به وسیله ی طناب نیاز به تجهیزات و وسایل مخصوص دارد. این وسایل باعث می شود تا کار نماشویی ساختمان به درستی انجام شود و ایمنی کار کامل رعایت شود. از تجهیزات مورد نیاز شستشوی نما می توان از طناب ها، سگک ها، بست ها و ... یاد کرد. یک نکته را قبل از شروع پروژه به خاطر بسپارید. حتما قبل از شروع کار تمامی وسایل و تجهیزات چک شود تا مشکلی پیش نیاید.

جنس طناب در نماشویی ساختمان

جنس طناب هایی که در ارتفاع استفاده می شود بسیار مهم است. این طناب ها به دو دسته تقسیم می شود که یکی طناب های کششی و دیگری طناب های غیر قابل کشش هستند. طناب هایی که در ارتفاع استفاده می شوند به گونه ای طراحی شده تا تحمل وزن انسان و تجهیزات را داشته باشد. این طناب ها باید از فروشگاه های معتبر و مطمئن خریداری شود.

نکاتی را هم پس از خرید طناب باید رعایت نمود تا طناب دچار خرابی و پوسیدگی نشود. طناب را در معرض حرارت و نور شدید خورشید قرار ندهید و برای شستشوی آن از آب خالی یا مواد مخصوص شستشوی طناب استفاده کنید. شستن طناب با مواد اسیدی به بافت طناب آسیب می رساند. برای خشک شدن، طناب را در سایه قرار دهید تا نور خورشید آن را پوسیده نکند.

نکات ایمنی استفاده از طناب در شستشوی نمای ساختمان

  • تمامی کارکنان و نیرو هایی که عملیات کار در ارتفاع را برای نماشویی، پیچ یا رولپلاک و نقاشی نما را انجام می دهند باید آموزش دیده و دارای سلامت جسمی و روحی باشند.
  • در هنگام نماشویی و کار در ارتفاع باید به مسیر خطوط سیم برق، کابل ها، دکل ها و جعبه برق فشار قوی دقت کنند تا مبادا خطری جانشان را تهدید کند.
  • انجام پروژه های نماشویی و به طور عام پروژه کار با طناب در ارتفاع باید در شرایط جوی مطلوب انجام شود.
  • تمامی نیرو های خدمات کار درارتفاع و نماشویی باید دارای قدرت دید کامل و به اصطلاح نمره چشم 10 از 10باشند.
  • پروژه ها باید در زمانی انجام شود که نور کافی وجود دارد. پروژه های کار درارتفاع به هیچ عنوان نباید در شب انجام شود، چرا که این کار نیازمند نور و روشنایی است.

نماشویی با طناب در یک نگاه

در این مقاله اطلاعاتی درمورد نماشویی به وسیله طناب یا راپل ارائه شد. رعایت نکات ایمنی و داشتن تخصص برای انجام کار در ارتفاع از ملزومات اصلی هستند.





:: برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما , نماشویی ساختمان , کارویس ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: